En hel del målning är kvar uppe på andra våningen. Fönster i sovrummet målas, karmar och foder i sovrummet ska få en sista strykning, dörren i trapphuset får sig en omgång av omvårdnad, likaså karmar och foder. Apropå dörrar kan jag lugnt påstå att plastfärg av alla di slag inte är något för mig, efter att ha skrapat och fixat och donat bort 4 lager av nämnda färg vill jag inte renovera dörrar på en väldigt lång tid, – milt sagt. Apropå plastfärg igen…så finns det något som då ska ta bort denna färg, men efter att ha prövat denna produkt kan jag säga att färgen blir som varmt tuggummi, använder du Speedheteer blir också som tuggummi, försöker du slipa bort det blir den som tuggummi. Återstår inget annat än att skrapa. Nåväl nu är färgen borta och resterande är att få upp ytan igen till en vacker behaglig linoljemålad yta.

Efter mycket vånda hit och dit kring tapetval, har vi nu äntligen bestämt vilka tapeter som det ska vara! Det sista valet var i det blivande mellanrummet som ska agera som ”ta en whiskey eller ett glas vin rum”. Lotten föll på en helt fantastisk tapet från Lim & Handtryck, en tapet som inte jag har sett i deras böcker. Efter ett telefonsamtalal till dem fick jag ett antal tapetprover, vardagsrummet ska få en Gysingetapet. // Micke
Den första bilden nedan är den från Lim & Handtryck.imageimage
image
image

 

